Yazan | Nuri GÖKAŞAN | |
Yöneten | Nuri GÖKAŞAN | |
Oyuncular | ||
Işık - Dekor Tasarım | ||
Müzik | Can ATİLLA | |
Dekor Realize | Kenan Ürüt | |
Işık- Efekt | Bora BALCI |
Kişi ve toplum. Trajik bir yazgı. İnsanın varoluşu ne denli bağımlı.
Ne denli bağımsızlığı ve özgürlüğü isteseniz de o denli uzaklaşabiliyorsunuz onlardan.
Hele kendinizden uzaklaştığınızda kendinizi yakalayamıyorsunuz. Düşünen heykel sizsiniz, siz düşünen heykelsiniz!. Siz de o heykel gibi yanlızsınız, sizi herkes terkediyor ama eğer siz kendinizi terk ederseniz... YIKILIŞ VE BOZULUŞ.
Bütün bunlar birer gerçek fısıltı ve kendinizi ararken yabancılaşma.
Sonunda yere yıkılan adam toplumun
kirliliğinin ta kendisidir. Kişiliği yitirilen toplumun adamıdır; adam...
Prof. Şahin YENİŞEHİRLİOĞLU
DÜZENLE UZLAŞMAK ZORUNDA MIYIZ?
Nuri GÖKAŞAN (Yazar / Rejisör)
Bu ülkede iyi ve sorumlu yurttaş olmanın bedeli niye ağırdır? Kimilerinin çıkarları için dayatılanlar bu ülkenin ve bizlerin gerçeği olarak devam etmeli midir?
Bu yutturmacaların bir ömrü yok mudur, durduk yerde her türlü göçük altında kalmıyor muyuz?
Beni, insanın zamanı, hayatı, evreni ve bu alandaki gerçekliği, mistizmle algılaması ilgilendirmiyor. Öylesi derinlik beni aşar. Benim ilgim basit! Yönetimsel, fiziksel, hukuksal, sosyal ve benzer disiplinlerdeki gerçekliğin, yani olması gerekenle olmaması gerekenin sorgulanmasıdır. Başka bir deyişle, gerçek budur yersen ye, yemezsen öte git dayatmacılığına olan itirazımdır.
Bu oyunda, antik Yunandan günümüze kadar gelen diyalektik tartışma sanatı ışığında, kendimce sorular sordum, cevaplar verdim. Bunların paradoksal olmalarına titizlendim. Oyun tek bir oyuncu tarafından oynansa da, aslı monolog olsa da, sahnelerken diyalog tadı aradım. Adam ve Fısıltı'sını iki ayrı oyuncu gibi düşünmeye çalıştım, yani aynı enstrümandan çıkan farklı iki ses gibi algıladım. Oyunda bazı an bir dostun yerine geçen, bazı an şahane suskunluğu ile yadırgadığı birilerini hatırlatan, sanki üçüncü oyuncuda heykeldir ve ironinin göbeğinde o vardır. Zamanı gece, mekanı ruhsal sağaltım veren bir hastane bahçesi olarak seçmemin nedeni, insana dair yitmişlik, tutunamamışlık, yalnızlık duygusunu ve hüznünü aramamdır. Oyunun bir yerinde muhabbetçi şöyle der "yalnızlık iyidir ağabey, icabında insan kafasını dinler, varsa kafasında safra ayıklar atar" muhabbetçi yalnızlığı katarsisinin (ruhsal arınmanın) bir fırsatı gibi görür.
Galiba özellikle oyun yazmakta bir tür katarsis, ancak bu oyunu yazmamda beni tetikleyen, yüreklendiren Emre Yılmaz olmuştur. Tanımaktan mutluluk duyduğum bu değerli dostun okuduğum iki kitabı da beni çok olumlu etkilemiştir. Onun izniyle alıntılar da yaptığım "GENÇ BİR İŞ ADAMINA" "ŞEYTANIN FISILDADIKLARI" adlı bu iki kitabı okumaları için tüm dostlarıma tavsiye ederim.
Yine bu oyunun sahnelenmesinde müziğiyle oyuna ruh veren sevgili Can Atilla'ya, atmosfer yaratmadaki hünerleriyle Burcu Aydınalp'e, Kenan Ürüt'e, Erol Uluyüce'ye, Fuat Sönmez'e Fatih Togay'a ve Alev Altundal'a ve de eşsiz fotoğraflarıyla İbrahim Demirel'e bana sanatlarını sunan bu değerli dostlarıma, oyundaki anılarımda yer alan sevgili arkadaşlarıma teşekkür borçluyum. Hepinize iyi seyirler.
adam ADAM
Yazan - Yöneten
Nuri GÖKAŞAN
Müzik
Can ATİLLA
Işık - Dekor Tasarımı
Burcu AYDINALP
Dekor Realize
Kenan ÜRÜT
Fotoğraf
İbrahim DEMİREL
Oynayan
Ankara Devlet Konservatuarından 1990 yılında yüksek lisans diplomasıyla mezun oldu. Türkiye'de ve yurtdışında, besteci, aranjör ve orkestra şefi olarak tanındı.
1992 yılında Bilinçaltı (albüm) 1994 yılında Waves og Wheels (albüm) Türkiye, İngiltere ve Avrupa'da yayınlandı. 1995 Efsaneler (CD) 1996 Kuvayi Milliye Destanı (Özgün Tiyatro Müziği) 1999 Ave (Albüm) Albateos (Albüm). 2001 Ghetto (Tiyatro oyun özgün müzik) Türk Sanat Kurumu ödülü yine Kuvayi Milliye ile Avni Dilligil en iyi tiyatro müziği ödülü aldı. Sır Çocukları, Bir Erkeğin Anatomisi, Gelincik Tarlası, Kuruluş, Osmancık, Atatürk orjinal müziklerini hazırladığı filmlerden bazılarıdır.
2002 St Florian Dramatik Senfonisi'nin dünya prömiyerini yaptı.
2003 Live (Konser Albümü) çıkardı ve Elektronik İmajlar adlı Türkiye'nin ilk elektronik New Age konserini verdi.
Bugün zevkle izlediğimiz birçok
dizi belgesel ve reklam filmlerine imza attı.
Florida Üniversitesi Tiyatro Prodüksiyonluğu ve Işık tasarımı bölümünde masterını tamamladı. Birçok oyunun ışık tasarımını yapıp çeşitli ödüllere aday gösterildi ve 2002 de hayallerini yurduna taşıdı. "Anadolu Ateşi" dans grubunda Uluslararası İlişkiler ve Tasarım sorumlusu olarak çalıştı. Tiyatro İstanbul'da "Bu Adreste Bulunamadı" ve "Pembe Pırlantalar" oyunlarının ışık tasarımlarını yaptı. Halen Magic You Ney topluluğunda set ve ışık sorumlusu olarak çalışmakta ve Bilkent Üniversitesinde Işık ve Set tasarımı konusunda ders vermektedir.
Meslek hayatına sinema afiş
ressamlığı ile başladı. 1978 yılında Ankara Devlet Tiyatrosu'na sahne ressamı
olarak girdi. 25 yıl Devlet Tiyatrolarında çalıştı. Ankara Sanat Tiyatrosu, Ali
Hürol Tiyatrosu ve Ekin Tiyatrosu'nda dekor tasarımı yaptı. Emekliye ayrıldıktan
sonra kendi atölyesini kurdu.
1970 de tatbiki güzel sanatlar
grafik bölümünü bitirdi. 1975 de "Umut Poster Yayıncılık ve Grafikerlik"
stüdyosunu kurdu. 1979'da Hollanda hükümeti tarafından ilk fotoğraf albümü Yaşam
Kavgası yayınlandı. 1981'de "Fotoğraf" adlı ders kitabı basıldı. 1982'de Sanat
Yapım Plastik Sanatlar Atölye ve Galerisi'ni kurdu. 1995'de dört adet
Portfolyo'su yayınlandı. Grafik ve fotoğraf çalışmalarıyla yurtiçinde ve
yurtdışında (Çin, Yugoslavya, İtalya) çok sayıda ödül alan İbrahim Demirel
eğitimciliğini, görevli bulunduğu Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo TV
Sinema Bölü-mü'nün yanında, sergiler, konferans, radyo TV programları, çeşitli
sanat yayınları ile sürdürmektedir. PTFD (Profesyonel Fotoğrafçıları Derneği)
üyesi olan sanatçı AFSAD ve Gezginler Kulübü'nün de onur üyesidir.
1970 yılında Orhan Ercin Tiyatrosu'nda profesyonel oldu. 1970 - 2004 yılları arasında görev yaptığı tiyatrolardan bazıları Çağdaş Sahne - Ankara Sanat Tiyatrosu - Ankara Komedi Sahnesi - Ali Hürol Tiyatrosu - Yeni Tiyatro - DAT Yapım (İst.) - Tiyatro Bakış (İst.) - Dormen Tiyatrosu - Bakırköy Belediye (İst.) - Tiyatro İstanbul (İst.) - Tiyatro Kedi - Tiyatro Ekin. Bu süre içinde elliden fazla oyunda oyuncu ya da yönetmen olarak görev yaptı. Atları da Vururlar - (Horace Mc Coy) DAT Yapım - Anfıtrion 2000 (Haldun Dormen) Dormen Tiyatrosu Cahide - (Nezihe Araz) Tiyatro Bakış Müzikallerin'de oynadı. Ada - (Athol Fugaro) Türk Sanat Kurumu 1989 en iyi erkek oyuncu. Ağaçların Dansı (Nuri Gökaşan) Yazım 1992 Çevre Bakanlığı Çevre Beratı Terlik (Alan AYCKBORN) - 2002 (Tiyatro İstanbul) Selim Naşit en iyi komedi partner ödüllerini aldı. Cumhuriyet (Ziya Öztan) - Abdülhamit Düşerken (Ziya Öztan) - Gazeteci Yazarını Arıyor (Safa Önal) - Vizontele Tuuba (Yılmaz Erdoğan) filmlerinde oynadı.
TRT ve özel kanallarda çok sayıda
dizide, reklam filmlerinde, belgesellerde oyuncu ve dublaj sanatçısı olarak
görev yaptı.
Radyo ve TV skeçleri yazdı, beş adet çocuk oyunundan sonra ilk büyük oyun
denemesi Adam - Adam oldu.
,
Adam Adam İçin Dosyalar
Oyun Fotoğrafları Rüştü Güner
Oyunun Afişi
(Dosyayı İndirmek İçin Resmin Üzerine Sağ Tıklayınız ve Hedefi Farklı Kaydet seçeneği ile indiriniz.)
Nuri GÖKAŞAN, Yılmaz DEMİRAL, ait portreler İbrahim DEMİREL tarafından,
Bora BALCI'ya ait portre Mehmet ÖZER tarafından çekilmiştir. Ustalara teşekkürlerimizi sunarız.
Oyunun Fotoğrafları
(Dosyayı İndirmek İçin Resmin Üzerine Sağ Tıklayınız ve Hedefi Farklı Kaydet seçeneği ile indiriniz.)